21 Ocak 2015 Çarşamba

Bebek Ninnileri İle Mışıl Mışıl Uyku

Sevgili takipçilerim beni özlediniz mi ? :) Epeydir yazamıyorum yine kusura bakmayın ama şimdi bebek ninnileri ile birlikte tam güncelleme zamanıdır ! Sizlerle olmadığım vakitlerde bebekler ile ilgili araştırmalar yapıyorum ve onların en güzellerini sizlerle paylaşıyorum. Takipte kalın ve güzel yorumlarınızı esirgemeyin lütfen. Geçenlerde bir yakınım bebeğinin bir türlü uyuyamadığından bahsetti, ne yapsa ne etse çocuk uyumuyor.

 Gel zaman git zaman doktorlara gide gele bebeğinin bir "kolik bebek" olduğu tanısı koyuldu ve arkadaşım çok üzüldü. Kolik bebek demek, anne karnındaki huzurlu ortamı dışarıda bulamadığından dolayı durmadan huysuzlanıp sorun çıkartan bebek demekmiş. Ben de o gün öğrendim. Ancak yine de çok can sıkıcı bir durum değil çünkü en fazla bir senede bu durumun düzeldiği söyleniyor. İşte bu kolik bebek sahibi arkadaşım da bebek ninnilerine sarmış. Bol bol ninni söyleyerek bebeğinin uyumasını sağlamaya çalışmış ama nafile. Kolik bebekler saç kurutma makinesi sesi ile uyuyormuş :)

Her neyse bizimki ninni sözleri konusunda master degree artık. Çok güzel bebek ninnileri mevcut bildiğiniz gibi, bunlardan en güzelleri "uyusunda büyüsün" , "fış fış kayıkçı" , "dandini dandini dastana" olarak özetlenebilir. Hangimiz bunları dinlemeden büyüdük ki ? Hepimiz bunların tedrisatından geçmişizdir öyle değil mi. Arkadaşım bu süreçte bebek ninnileri ile ilgili araştırmada da bulunmuş. Bana aktardığı bebek ninnilerinin üstün körü geçilecek bir şey olmadığı, bebeklere hissettirilerek söylenmesi gerektiği, gözlerinin içine bakarak ve kucakta okunması gerektiği. Tüm bunları uyguladığınız vakite bebeğinizin size olan güveninde de artış yaşanıyor.

Eh artık size güvenmeyen bir bebek mi istersiniz yoksa size tapan bir çocuk mu bu sizin meseleniz, ben bebek ninnileri hakkında bildiğimi söyledim sizlere. Uygulayıp uygulamamak da sizin tercihinize kalmış. Ben olsam hemen yukarıdaki üç popüler ninniyi hemen ezberlerim, zaten kısacık 5 dakikada ezberlersiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder