12 Aralık 2014 Cuma

Bebek Perdeleri : Bebek Odasının Vazgeçilmezi

Merhabalar hepinize tekrardan, uzun zamandır yazamadım kusura bakmayın sayın takipçiler. Epeydir müjdeli haberler alıyorum. Çok yakın bir arkadaşım kız bebek sahibi oldu ve dolayısıyla onun ihtiyaçları ile bire bir ilgilenmek durumunda kaldık. Öncelikle bebek arabası alındı, ardından hemen bebek odasına geçiş yapıldı. Bebek odasını tasarlarken benim de fikrimi aldılar sağolsunlar, ben de dilim döndüğünce onlara tecrübelerimi paylaştım. Bu blogta daha önce de bir çok kez bu konu hakkında yazılar yazmıştım, özellikle bebek yatağı alırken nelere dikkat etmemiz gerektiğini ( sivri uçlara sahip olmasın, varsa da kapatılsın veya bebeğin yattığı yatak kısmı ne çok yumuşak ne çok sert olmalı ve ortopedik olmalı vb) sizlere de paylaşmıştım.

Bugün bebek perdeleri hakkında birazcık konuşmak istiyorum. Odayı tasarladınız, yatak gayet güzel oldu, parkeler gayet şık durumda, dolap yatakla uyumlu ve süper, en son da halınızı tüm bu mobilyalar ile güzelce entegre ettiniz. Halıyı da tüy yapmayan ve en az toz tutan cinsten bir halı olarak seçim yaptınız. Sıra geliyor odanın perdesine. Ufak bir ayrıntı gibi görülebilir ama altında çok fazla şey barındırıyor. Öncelikle bebeğinizin odasına perde seçerken, perdenin rengini kesinlikle odanın mobilya renkleri ile uyumlu yapmanız gerekiyor. Bir diğer husus ise, hem bebek perdeleri hem de odanın diğer yerlerinde bulunan bebek yatağı aksesuarlarının çok parlak renklerden yapılmamış olması gerekiyor. Çok parlak renkler kullanılan bebek odaları bebeğinizin uyku düzenini derinden etkileyecektir buna emin olun. Dolayısıyla perde seçimindeki rengimizi pastel tonlardan seçmemiz lazım. Göz yormayan bir renk güzel bir seçim olur. Arkasından perdenizin uzunluğuna dikkat edin, mümkünse store kullanmayı tavsiye ederim ancak store kullanmayacaksanız bebeğinizin odasındaki perde yerlere kadar sürünmemeli, bebeğiniz sık sık çekiştirecek ve ufak tefek de olsa kazalar ile karşılaşacaksınız. İstenmeyen bu durumlarla karşılaşmamak adına daha kısa bir perde tercih edilmeli.

Bebeğin odaya aidiyetini arttıracak en önemli hususa değinmeden olmaz, mümkünse bebek perdesinin üstündeki motifi bebeğinizin çok sevdiği bir kahramandan oluşturun. Örneğin Pepee ya da Barbie bebekli bebek perdeleri bu günlerde çok moda. Onun her zaman karşısında sevdiği bir kahramanı görmesi onun oda içinde iyi hissetmesini sağlayacaktır. Hepinize iyi hafta sonları diliyorum !



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder